האם מורה פרטי צריך להיות מוגדר כעוסק פטור

מורים רבים מספקים שיעורים פרטיים בתור השלמת הכנסה. כדי לעבוד כחוק עליהם לפתוח תיק במס הכנסה ומע"מ ויש להם האפשרות לעשות זאת בתור עוסק פטור ממס אך הדבר יהיה תלוי בגובה הכנסתם, שכן מס הכנסה מחשב את סך ההכנסות של המורה הפרטי, ועל פי מדרגות המס שלו קובע האם הוא צריך או לא צריך לשלם מס בכל שנה מחדש. האם המורה הפרטי חייב להיות רשום בתור עוסק מורשה או שהוא יכול להיות פטור, ומדוע בהתחלה כדאי מאוד להיות עוסק פטור? כל התשובות בהמשך. 

מורה פרטי – עוסק פטור או מורשה? 

נתחיל מהסוף – מורה פרטי יכול להירשם כעוסק פטור בישראל כיוון שתקנות המע"מ קובעות כי הרצאות ובכללן לימודים, מתכוונות להרצאות בבתי ספר, במוסדות לימוד ובמכללות, ולא הכוונה היא למורים פרטיים במקצועות שונים. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שמי שגובה הכנסתו יעלה על סכום של 102,292 ₪ לשנה יהיו חייבים להיות רשומים כעוסקים מורשים בכל מקרה. 

מה ההבדל בין העוסק הפטור והמורשה? 

כשאנשים שומעים על עוסק פטור הם עלולים להתבלבל ולחשוב שהעסק לא חייב בתשלומי מס הכנסה ולא כך הוא הדבר. עוסק פטור הוא עסק שלא נדרש לגבות מהלקוחות שלו מע"מ, ולכן הוא גם פטור מדיווחים חודשיים. העוסק הפטור למעשה חייב בדיווח אחת לשנה, כשהוא חוסך מעצמו את הצורך לדווח באופן קבוע, הדבר חוסך כמובן זמן רב, הוא נוח עבור מי שמשלב כמה משרות, או אולי משרה כעוסק פטור לצד העבודה כשכיר. 

אילו חובות יש על המורה העוסק הפטור? 

במקרה בו מורה פרטי רוצה לפתוח עסק, עליו לגשת למשרדי מע"מ, להצהיר עם גובה ההכנסות הצפוי ואז לגשת ולפתוח תיק במשרדי מס הכנסה. לאחר מכן עליו לגשת לביטוח הלאומי ולפתוח בו תיק עצמאי גם כן. יש לקחת בחשבון שהביטוח הלאומי יבקש מקדמות עבור ההכנסות הצפויות, בתור התחלה לא מומלץ להכריז באף אחד מהגופים על סכום גבוה מזה הצפוי להיות בהכנסות, שכן במקרים כאלו עלולים אותם גופים לגבות כסף רב שיהווה מכשול ומעמסה כספית במקרה בו ההכנסה הצפויה לא תהיה בפועל. עליו להגיש אחת לשנה דו"ח למס הכנסה אודות ההכנסות השונות וכמובן שעליו להוציא קבלות עבור כל שיעור אותו הוא מקיים. 

היתרונות של המורה העוסק הפטור

אמנם אין עוסק פטור ממס הכנסה, אך יש עוסק הפטור מגביית מע"מ. יש לכך יתרונות בכך שבתחילת הדרך אין התעסקות מיותרת עם ניירת ובירוקרטיה, אך יש לכך גם חסרונות מסוימים. אם מורה פרטי רוצה למשל לרכוש לעסק שלו ציוד יקר ערך, לדוגמה לוח גדול, מחשב איכותי וכדומה, הוא לא יכול לקבל עבורם את קיזוז המע"מ שיכול לקבל העוסק המורשה. כשמדובר בעסק בתחילת דרכו לעיתים מדובר על הוצאה משמעותית. כמו כן, יש לעוסק הפטור תדמית של עסק יציב ואיכותי יותר, אך כשמדובר במורים המספקים שירותים של מורה פרטי, אין כל כך משמעות לתדמית כמו לשמו הטוב של המורה ולהמלצות עליו. מסיבה זו בעיקר, מרבית המורים הפרטיים בוחרים לפתוח עוסק פטור וליהנות מקלות ניהול העסק, בטח בתחילת הדרך.

CV
בלוג
פתיחת פוטנציאל תרגום קורות חיים לשירותים באנגלית

בעת הגשת מועמדות לעבודה במדינה דוברת אנגלית, יש צורך בקורות חיים מתורגמים היטב. עריכה לשונית באנגלית יכולה לעזור להבטיח שהכישורים והניסיון שלך יוצגו במדויק בפני מעסיקים פוטנציאליים. על ידי שימוש בתרגום קורות חיים לשירותים באנגלית, אתה יכול לנצל את מלוא הפוטנציאל של קורות החיים שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך לזכות במשרת החלומות שלך.

לימודי טכנולוגיה
בלוג
איך חטיבות הביניים מאמצות טכנולוגיה וחדשנות

לחטיבות הביניים תפקיד מכריע בהכנת התלמידים לעתיד. על ידי שילוב טכנולוגיה וחדשנות בתכנית הלימודים, בתי ספר יכולים לצייד טוב יותר את התלמידים עם הכישורים הדרושים להם כדי להצליח בעולם המשתנה במהירות.

לימודי NLP
בלוג
כל מה שצריך לדעת על לימודי NLP

שיטת NLP הפכה בשנים האחרונות לאחת משיטות הטיפול היותר מוכרות ומוצלחות ולא בכדי, מדובר על שיטה המאפשרת לנו להתמודד עם מגוון של סיטואציות בחיים החל מסיטואציות לא פשוטות בזוגיות, בקריירה, בלימודים ועד להתפתחות וצמיחה אישית או משברי חיים שונים. כל פרק בחיינו מכיל עמו התמודדויות שונות, NLP מספק את הכלים להתנהלות עם ההתמודדויות תוך הבנת החיים לעומק, ובהנחיה והליווי המתאימים אחוזי ההצלחה של השיטה הם מאד גבוהים. בואו להכיר מקרוב את עולם הNLP.

קורס אנגלית
בלוג
קורס אנגלית עסקית אונליין

לימוד אנגלית עסקית יכול לשדרג אתכם מקצועית, לסייע לכם בקבלה לעבודה וכמובן גם ברמה האישית כעצמאיים/בעלי עסקים. בעזרת לימודי אנגלית עסקית אצלנו בסי גורו תוכלו לשפר את האנגלית שלכם והשליטה בשפה במהירות ולהשיג את המטרות שלכם מהר יותר. בעזרת שיעורים אחד על אחד עם מורים פרטיים מקצועיים מכל רחבי העולם ובמחיר מוזל, תוכלו ללמוד בהתאמה אישית לצרכים ולקצב הרצוי עבורכם.

WRITING ACADEMIC
בלוג
טעויות נפוצות בתהליך כתיבת עבודות לאקדמיה

כתיבת עבודה באקדמיה יכולה להצטייר כתהליך ארוך ומייגע, אך היא גם הזדמנות מצוינת לחקור נושא שמעניין אתכם, לפתח חשיבה ביקורתית ולשכלל את יכולת הכתיבה. עם זאת, הדרך רצופה מכשולים. סטודנטים רבים נופלים באותן מלכודות נפוצות, שפוגעות באיכות העבודה ובציון הסופי. אז איך נמנעים מהן ויוצאים מהביצות האקדמיות בראש מורם? ריכזנו עבורכם דגשים חשובים להצלחה.

תואר
בלוג
הדרך להצלחה: כיצד תואר במדעי ההתנהגות יכול לשפר כל קריירה

ניתן לדמות יציאה למסלול קריירה לניווט במבוך מורכב – היא דורשת תובנה חדה, יכולת הסתגלות והבנה מעמיקה של היסוד האנושי. כשמנתחים את הנוף המקצועי, מתגלה מגדלור אור אחד: תואר במדעי ההתנהגות. תעודה זו אינה רק עדות להישגים אקדמיים; זהו כלי רב-תכליתי, המטפח יכולות החוצות גבולות מסורתיים ומשפרות כל קריירה.