זכויות יוצרים באינטרנט

מבוא – אינטרנט ומשפט
כל תחום משפטי באשר הוא מקבל משמעות חדשה ורחבה יותר, שעה שעוסקים בו ביחס לשימוש שלו באינטרנט.
עורך דין אינטרנט הוא אפוא עורך דין שעוסק בכל תחומי המשפט, אולם במשמעות הרחבה שהם מקבלים כאשר משתמשים בהם דרך האינטרנט. במאמר זה נביא מספר טיפים והמלצות שכדאי לקבל מעורך דין אינטרנט בתחומים שנפוצות בהם סוגיות משפטיות ביחס לשימוש באינטרנט.

כיצד להימנע מתביעת לשון הרע עקב פרסום באינטרנט?

לשון הרע באינטרנט מקבל משמעות חזקה יותר עקב הפומביות העצומה של הפרסום. אם ברצונך לפרסם דברי ביקורת באינטרנט עליך להיות מאוד זהיר.
להלן דגשים באדיבות פורטל https://www.seo-doctor.net/ – שכדאי לקבל מעורך דין אינטרנט אם בכוונתך לפרסם דברים ברוח זו:
הימנע מלהשמיץ – הימנע מלהשמיץ אדם או גוף כלשהו, בין אם על-ידי כינוי גנאי שלו ובין אם על-ידי כתיבת דברים לא נכונים לגביו, קרי: עובדה כלשהי עליו שניתן להוכיח שאיננה נכונה.
כתוב בדרך של "סאטירה" – כאשר דברים נכתבים בדרך הומוריסטית ומוגזמת, כך שמבינים שמדובר בהקצנה שמטרתה לבקר, קשה להגיש נגד כך תביעת לשון הרע.
השתדל לשמור על אנונימיות – אם הדבר אפשרי ולא משנה לך, שמור על אנונימיות. רצוי תמיד להעלות לאינטרנט דברים תחת שם בדוי.
אם בכל זאת הוגשה נגדך תביעה, המלצותיו של עורך דין אינטרנט יהיו כדלהלן:
• הבא ראיות שהציבור הרחב מבין את הדברים שנאמרו כ"דעה", ולא כ"עובדה".
• הבא הוכחות שלצד השני לא נגרם נזק, או נזק מזערי בלבד.
• הראה שהשתדלת לתקן את הדברים והתנצל על כך.

זכויות יוצרים בעידן האינטרנט

בהרבה מובנים, מסביר עו"ד כפיר דיין דובב, זכויות יוצרים בעידן האינטרנט איבדו הרבה ממשמעותם. ניתן למצוא כיום באינטרנט יצירות רבות מתחומים שונים – תוכנות מחשב, שירים, סרטים וכד' – הפרוצות לכל מאן דבעי. לעניין זכויות יוצרים, בניגוד לפטנטים, אין צורך ברישום שכל הזכויות שמורות על-מנת שהיצירה תהיה מוגנת. ובכל זאת – האם ישנם מקרים בהם מותר להוריד יצירות מהאינטרנט?
ישנן שלוש דרישות לקבלת זכויות יוצרים:
1. מקוריות – היוצר הוא מקור היצירה והיא אינה מועתקת.
2. יצירתיות – דרישה להשקעה ביצירה. מדובר בדרישה מינימאלית בלבד.
3. קיבוע – יצירה צריכה להיות מקובעת בכתב, ואין די שתיאמר בעל-פה.
במידה ואחד משלושת התנאים לעיל אינו מתקיים, מותר להשתמש ביצירה. כמו כן, זמן ההגנה על היצירה הוא למשך חייו של היוצר + 70 שנה לאחר מותו בלבד.
בנוסף, החוק מונה מעשים מותרים ביצירות, כגון:
1. שימוש הוגן ביצירה – שימוש למטרות לימוד עצמי, מחקר, הוראה ובחינה על-ידי מוסד חינוכי וכד'.
2. שימוש אגבי – שימוש ביצירה בדרך של הכללתה ביצירה אחרת, כגון יצירה קולנועית, סיפור וכד'.
3. יצירה המופקדת לעיון הציבור – מותר להעתיק יצירה המופקדת לעיני הציבור לפי חיקוק.
בשולי הדברים נציין שאסור לעתיק רק את הביטוי של הרעיונות עליהם הוא מבוסס, אולם מותר ליצור ביטוי חדש המבוסס על אותם רעיונות. אם אתם לא בטוחים לגבי אבחנה זו – התייעצו על כך עם עורך דין אינטרנט מומחה.

שליחת דואר זבל באינטרנט

לפי החוק, אסור למפרסמים לשלוח "דבר פרסומת" לנמענים ללא קבלת הסכמתם המפורשת. "דבר פרסומת" מוגדר כ"מסר המופץ באופן מסחרי, שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת".
ברם, אם בעבר מסרת פרטי התקשרות למפרסם וביקשת מידע על מוצר מסוים, הוא רשאי לשלוח לך פרסומים אודות מוצרים דומים. ניתן לשלוח למפרסם הודעה בכתב (גם דוא"ל והקלטה טלפונית) על רצונך להפסיק לקבל ממנו פרסומים בכל עת, וזה יחייב אותו לעשות כן.
החוק אף קובע שמותר למפרסמים לשלוח לבית עסק בקשה לאשר קבלת דואר פרסומי. הודעה כזו לאדם פרטי מהווה עבירה על החוק!
לסיכום, מכיוון שישנם פרטים רבים בחוק, רצוי להתייעץ עם עורך דין אינטרנט מומחה בטרם שולחים דואר פרסומי. במאמר זה הבאנו המלצות שכדאי לקבל מעורך דין אינטרנט בנושאים שנפוצות בהם בעיות בעת השימוש באינטרנט. גלישה נעימה!

 

 

CV
בלוג
פתיחת פוטנציאל תרגום קורות חיים לשירותים באנגלית

בעת הגשת מועמדות לעבודה במדינה דוברת אנגלית, יש צורך בקורות חיים מתורגמים היטב. עריכה לשונית באנגלית יכולה לעזור להבטיח שהכישורים והניסיון שלך יוצגו במדויק בפני מעסיקים פוטנציאליים. על ידי שימוש בתרגום קורות חיים לשירותים באנגלית, אתה יכול לנצל את מלוא הפוטנציאל של קורות החיים שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך לזכות במשרת החלומות שלך.

לימודי טכנולוגיה
בלוג
איך חטיבות הביניים מאמצות טכנולוגיה וחדשנות

לחטיבות הביניים תפקיד מכריע בהכנת התלמידים לעתיד. על ידי שילוב טכנולוגיה וחדשנות בתכנית הלימודים, בתי ספר יכולים לצייד טוב יותר את התלמידים עם הכישורים הדרושים להם כדי להצליח בעולם המשתנה במהירות.

לימודי NLP
בלוג
כל מה שצריך לדעת על לימודי NLP

שיטת NLP הפכה בשנים האחרונות לאחת משיטות הטיפול היותר מוכרות ומוצלחות ולא בכדי, מדובר על שיטה המאפשרת לנו להתמודד עם מגוון של סיטואציות בחיים החל מסיטואציות לא פשוטות בזוגיות, בקריירה, בלימודים ועד להתפתחות וצמיחה אישית או משברי חיים שונים. כל פרק בחיינו מכיל עמו התמודדויות שונות, NLP מספק את הכלים להתנהלות עם ההתמודדויות תוך הבנת החיים לעומק, ובהנחיה והליווי המתאימים אחוזי ההצלחה של השיטה הם מאד גבוהים. בואו להכיר מקרוב את עולם הNLP.

קורס אנגלית
בלוג
קורס אנגלית עסקית אונליין

לימוד אנגלית עסקית יכול לשדרג אתכם מקצועית, לסייע לכם בקבלה לעבודה וכמובן גם ברמה האישית כעצמאיים/בעלי עסקים. בעזרת לימודי אנגלית עסקית אצלנו בסי גורו תוכלו לשפר את האנגלית שלכם והשליטה בשפה במהירות ולהשיג את המטרות שלכם מהר יותר. בעזרת שיעורים אחד על אחד עם מורים פרטיים מקצועיים מכל רחבי העולם ובמחיר מוזל, תוכלו ללמוד בהתאמה אישית לצרכים ולקצב הרצוי עבורכם.

WRITING ACADEMIC
בלוג
טעויות נפוצות בתהליך כתיבת עבודות לאקדמיה

כתיבת עבודה באקדמיה יכולה להצטייר כתהליך ארוך ומייגע, אך היא גם הזדמנות מצוינת לחקור נושא שמעניין אתכם, לפתח חשיבה ביקורתית ולשכלל את יכולת הכתיבה. עם זאת, הדרך רצופה מכשולים. סטודנטים רבים נופלים באותן מלכודות נפוצות, שפוגעות באיכות העבודה ובציון הסופי. אז איך נמנעים מהן ויוצאים מהביצות האקדמיות בראש מורם? ריכזנו עבורכם דגשים חשובים להצלחה.

תואר
בלוג
הדרך להצלחה: כיצד תואר במדעי ההתנהגות יכול לשפר כל קריירה

ניתן לדמות יציאה למסלול קריירה לניווט במבוך מורכב – היא דורשת תובנה חדה, יכולת הסתגלות והבנה מעמיקה של היסוד האנושי. כשמנתחים את הנוף המקצועי, מתגלה מגדלור אור אחד: תואר במדעי ההתנהגות. תעודה זו אינה רק עדות להישגים אקדמיים; זהו כלי רב-תכליתי, המטפח יכולות החוצות גבולות מסורתיים ומשפרות כל קריירה.