כל מה שצריך לדעת לפני כתיבת עבודה אקדמית

כל מה שצריך לדעת לפני כתיבת עבודה אקדמית נמצא כאן, במאמר הזה. ומה בעצם צריך לדעת? האם זה לא כה פשוט כפי שזה נדמה?

ובכן, מכיוון שמדובר בעולם האקדמיה, מן הסתם שהסטנדרטים לכל עבודה יהיו שונים, אך תמיד ידרשו את אותו הדבר: רמה גבוהה של כתיבה ושל מחקר.

 

כל מה שצריך לדעת לפני כתיבת עבודה אקדמית

כל מה שצריך לדעת לפני כתיבת עבודה אקדמית טמון בידע כללי וטכני, שעל כל סטודנט לדעת לפני כתיבת עבודות אקדמיות, מכל סוג שהוא.

אז מה כל סטודנט צריך לדעת בעצם?

יש לכתוב בפונט דויד (David) ורצוי שיהיה בגודל 12 (ניתן לשנות את הגודל אם יוצרים כותרות ראשיות וכותרות משנה). פונט קבוע פירושו אחידות, וגם סדר בכל העבודות שאתם כותבים.

יש לרווח שורות ב-1.5, וזה גם קשור לאחידות ולסדר. לאחר מכן, יש לכתוב בפסקאות, כדי ליצור רצף סדיר והגיוני של הנושא עליו אתם מדברים. כתיבה בפסקאות פירושה כתיבה מסודרת.

יש לכתוב בשפה מדעית, אקדמית וקולחת, שכן המרצה הולך לקרוא את העבודה שלכם ויכול להוריד לכם נקודות על שגיאות כתיב, וחבל. גם שגיאות תחביריות הן קריטיות, ולכן יש לשים לב לכך.

אין זה חדש, כי אי הקפדה על הכללים הטכניים, יכולים להביא לידי ירידה בציון שלכם. לפני התוכן, חשוב שיהיה סדר.

תוכן וסדר דרים בכפיפות זה לזה, ולכן יש לשניהם יש חשיבות לא מבוטלת באומדן ציון העבודה שלכם, בין אם מדובר במטלה הפשוטה ביותר ועד למטלה ה"כבדה" ביותר.

באשר למטלה ה"כבדה" ביותר בחיי האקדמיה שלכם- על כך בחלק הבא.

 

מה עוד צריך לדעת?

ובכן, צריך גם לדעת כיצד כותבים עבודת סמינריון. קודם כל, מדובר בעבודות גמר. חשוב להבין שמשקלן של העבודות הללו שקול לזה של הציון הסופי, לא פחות ולא יותר. ומדוע? בשל חשיבותן האקדמית והן חשיבותן האינטלקטואלית. אלו עבודות שבוחנות את הידע שהסטודנט צבר לעצמו במשך כל השנה.

את העבודות הללו מגישים בסוף השנה או בסוף הסמסטר. לרוב, אלו עבודות שההיקף שלהן יהיה בין 15 לבין 20 עמודים.

ולכן, יש להשקיע מאמצים רבים בכתיבתה. מלבד זאת, עליכם לבחור נושא שיש לכם זיקה אליו, וגם שתוכלו למצוא עליו מקורות אקדמיים ומחקריים עדכניים, מהימניים ויעילים. מדוע? כדי לתת "תנופה" לנושא שבחרתם, וגם לו מעין "גיבוי" אקדמי שהוא כה זקוק לו.

כך ייראה המבנה של כל עבודה כזו:

  • שער בו מוצגת שאלת המחקר של עבודתכם, תוכן עניינים
  • תקציר, מבוא
  • סקירת ספרות כללית, סקירת ספרות מורחבת
  • מערך מחקר
  • תוצאות
  • דיון, סיכום, מסקנות
  • רשימת מקורות אקדמית (מקורות ביבליוגרפיים)
  • נספחים (אם צריך)

למעשה מדובר במטלה שעל הסטודנטים לבצע בשנת האחרונה ללימודיהם לתואר ראשון וכמו כן, גם סטודנטים במסלולים ללא תזה- במסגרת לימודים לתואר שני. סוג עבודה זו מאפשר לסטודנטים להתנסות ראשונית בתחום מחקר שדה, כאשר המחקר אותו מציגים הסטודנטים יכול להסתמך בין היתר על מקורות תיאורטיים.

נוסף על כך, אתם צריכים לדעת כיצד לתכנן את העבודה שלכם. בתור התחלה, כאשר אתם ניגשים להתחיל אותה, אתם מקבלים מעין בלקאאוט. ולכן, צרו לעצמכם תכנית עבודה מסודרת, וכך יהיה לכם יותר נחת בכתיבתה של העבודה.

ברגע שתקפידו על הכול- תצליחו בגדול.

מידע נוסף ורלוונטי

אם יש לכם שאלות נוספות ואתם זקוקים למידע נוסף ורלוונטי, הצוות שלנו כאן בשבילכם. הצוות המקצועי שלנו יעמוד לרשותכם תמיד.

 

פאזל
בלוג
משחקים לילדים – פיתוח מיומנויות וכישורים דרך הנאה

משחקים מהווים חלק בלתי נפרד מהתפתחותם של ילדים, ופאזלים לילדים הם מהמשחקים המועדפים והמועילים ביותר. הרכבת פאזלים מציעה לילדים הזדמנות ללמוד, לפתח מיומנויות חשובות ולהתמודד עם אתגרים, כל זאת תוך כדי משחק מהנה.

גיוס לעבודה
בלוג
דרושים לשבכ: כיצד להתכונן לתהליך הגיוס המיוחד והדרישות הייחודיות

תהיתם פעם מה נדרש כדי למצוא עבודה שבה הסיכונים גבוהים כמו שמירה על סודותיה של אומה? הפיתוי של עבודה בשירות הביטחון הכללי, הידוע בכינויו שב"כ, אינו מוטל בספק עבור אלה הנלהבים לביטחון לאומי וריגול. עם זאת, הבטחת תפקיד בארגון יוקרתי זה אינה עניין פשוט. תהליך הגיוס ודרישות התפקיד ייחודיים לא פחות מהמשימות שלוקח על עצמו השב"כ, ומקיפים מגוון אתגרים שנועדו לבחון גם את יכולתם של המועמדים הנחושים ביותר.

בלוג
תובנות להצטיינות בבחינות הבגרות:

מדריך מקיף  במסע המצוינות האקדמית, בחינות הבגרות עומדות כאבן דרך מרכזית לכל תלמיד. לבחינות הבגרות חשיבות משמעותית בעיצוב דרכו החינוכית והקריירה העתידית של התלמיד. כשאתה

CV
בלוג
פתיחת פוטנציאל תרגום קורות חיים לשירותים באנגלית

בעת הגשת מועמדות לעבודה במדינה דוברת אנגלית, יש צורך בקורות חיים מתורגמים היטב. עריכה לשונית באנגלית יכולה לעזור להבטיח שהכישורים והניסיון שלך יוצגו במדויק בפני מעסיקים פוטנציאליים. על ידי שימוש בתרגום קורות חיים לשירותים באנגלית, אתה יכול לנצל את מלוא הפוטנציאל של קורות החיים שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך לזכות במשרת החלומות שלך.

לימודי טכנולוגיה
בלוג
איך חטיבות הביניים מאמצות טכנולוגיה וחדשנות

לחטיבות הביניים תפקיד מכריע בהכנת התלמידים לעתיד. על ידי שילוב טכנולוגיה וחדשנות בתכנית הלימודים, בתי ספר יכולים לצייד טוב יותר את התלמידים עם הכישורים הדרושים להם כדי להצליח בעולם המשתנה במהירות.

לימודי NLP
בלוג
כל מה שצריך לדעת על לימודי NLP

שיטת NLP הפכה בשנים האחרונות לאחת משיטות הטיפול היותר מוכרות ומוצלחות ולא בכדי, מדובר על שיטה המאפשרת לנו להתמודד עם מגוון של סיטואציות בחיים החל מסיטואציות לא פשוטות בזוגיות, בקריירה, בלימודים ועד להתפתחות וצמיחה אישית או משברי חיים שונים. כל פרק בחיינו מכיל עמו התמודדויות שונות, NLP מספק את הכלים להתנהלות עם ההתמודדויות תוך הבנת החיים לעומק, ובהנחיה והליווי המתאימים אחוזי ההצלחה של השיטה הם מאד גבוהים. בואו להכיר מקרוב את עולם הNLP.