מהן אפשרויות התעסוקה עם סיום לימודי תואר במדעי המחשב

ככל שהמציאות של חיינו הולכת ונתמכת בטכנולוגיה, אין ספק שאחד המקצועות הרלוונטיים והחמים ביותר הוא תחום מדעי המחשב, מקצוע שסביר להניח לא הולך להיעלם. הוא נחשב למקצוע מבוקש מאוד על ידי חברות גדולות ועשירות במשק, והשכר והתנאים בו הם מהטובים ביותר שיש. לימודי מדעי המחשב אורכים כ-4 שנים אינטנסיביות אך בסופן תואר מתגמל ויוקרתי עם משרות רבות ונחשקות. בתוך התחום הרחב שנקרא מדעי המחשב ישנם תתי-תחומים הנלמדים במסגרת קורסים שונים בתואר ולהם אפשרויות תעסוקה רבות.

אפשרויות התעסוקה עם סיום תואר במדעי המחשב

  • מומחה אבטחת מידע וסייבר – מומחה אבטחת מידע וסייבר אחראי על הגנת מערכות ההפעלה, רשתות התקשורת והיישומים מפני דליפת מידע החוצה בין אם על ידי פרצת אבטחה ובין אם על ידי מי מהארגון.
  • מפתח תוכנה בכיר – מפתח תוכנה עוסק בפיתוח של תוכנות, בין אם בתפקיד של מנהל פרויקט פיתוח ובין אם בתפקיד של ניהול צוות או פיתוח רכיב ספציפי. שמות נוסף לתפקיד מפתח תוכנה הוא אנליסט תוכנה ומהנדס תוכנה.
  • מנהל בסיס נתונים – מנהל בסיס נתונים הוא תפקיד שניתן למצוא אותו בעיקר בחברות גדולות או בתוכנות ענקיות. המהות העיקרית של תפקיד מנהל בסיס נתונים הוא עדכון מסדי נתונים, אחראיות על מידור משתמשים ואחראיות לתפעול שוטף של עשרות ואף מאות אנשים בנתונים רגישים.
  • מומחה בדיקות תוכנה – מומחה בדיקות תוכנה מבצע בדיקות איכות לתוכנה באמצעות מתודולוגיות וכלי בדיקה מתקדמים טרם הפצת התוכנה לשוק. בדיקות תוכנה הן חלק אינטגרלי מתהליכי הנדסת תוכנה והבטחת איכות תוכנה. ומדובר בתפקיד נחשק מאוד.
  • מטמיע טכנולוגיות מידע – הטמעת טכנולוגיות / מערכות מידע הוא תפקיד הדורש עבודת רוחב במטרה להחדיר בארגון או בחברה טכנולוגיה חדשה לשימוש. לתפקיד זה משמעות רבה על הצלחת הארגון להסתגל לשינויים טכנולוגיים.

 

מקומות תעסוקה אפשריים

  • חברות היי-טק – חברות הייטק הן חברות הדגל של תחום מדעי המחשב, וכל עיסוקן הוא פיתוח של תוכנות ומערכות טכנולוגיות. מרבית מסיימי תואר לימודי מדעי המחשב פונים לחברות ההייטק, בהן המשכורת נחשבת לגבוהה ביותר.
  • שירותי הביטחון – בשירותי הביטחון, יכולים מסיימי התואר להשתלב הן בגופי הביטחון עצמם כמו צה"ל, שב"כ, מוסד ומשטרה והן בחברות העובדות עם גופי ביטחון כמו אלביט ורפא"ל שמעסיקות בוגרים רבים מתחום מדעי המחשב.
  • בנקים ופיננסים – בכל בנק ומערכת פיננסית אחרת ישנו גוף העוסק בתחום המחשב, התוכנה, המידע והנתונים ושוקד על עבודות פיתוח, הטעמה וסנכרון. עבודה בגופים פיננסיים היא אפשרות תעסוקה אידיאלית עבור מי ששואף להתקדם בארגון בו הוא נמצא.
  • מערכת החינוך – אם החינוך מפעם בכם, תוכלו למצוא את עצמכם במערכת החינוך, כמובילי רפורמות בפן הטכני. מערכת החינוך היא מערכת גדולה בעלת מסד נתונים עצום, ששואפת להשתפר כל העת ולהתקדם לצד הטכנולוגיה המפתחת.
  • חברות תעשיה – כפי שיש מחלקה לניהול פיננסי בכל ארגון וחברה בתעשייה, כך גם בנוגע למחלקות מחשבים. זה יכול להיות מפעל טקסטיל בינוני או חברת שיווק והפצה ענקית – מכל מקום, כמעט בכל חברה בתעשייה יש מקום לאיש מתחום מדעי המחשב.
  • מוסדות להשכלה גבוהה – מוסדות להשכלה גבוהה בדומה למערכת החינוך נדרשות לשלוט על מסד נתונים גדול, לפתח כלים ללמידה אפקטיבית ולהטמיע אותם בארגון. במקביל, ישנה גם האפשרות של עבודה במוסדות להשכלה גבוהה כמרצים או מתרגלים בתחום לימודי מדעי המחשב.

שפת המחשב – שפה בינלאומית

מלבד אפשרויות התעסוקה הרבות בארץ, בתחום מדעי המחשב ניתן למצוא עבודה גם בעולם הגדול, היות ומדובר בשפת מחשב שהיא משותפת.

עבודה לנוער

 

CV
בלוג
פתיחת פוטנציאל תרגום קורות חיים לשירותים באנגלית

בעת הגשת מועמדות לעבודה במדינה דוברת אנגלית, יש צורך בקורות חיים מתורגמים היטב. עריכה לשונית באנגלית יכולה לעזור להבטיח שהכישורים והניסיון שלך יוצגו במדויק בפני מעסיקים פוטנציאליים. על ידי שימוש בתרגום קורות חיים לשירותים באנגלית, אתה יכול לנצל את מלוא הפוטנציאל של קורות החיים שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך לזכות במשרת החלומות שלך.

לימודי טכנולוגיה
בלוג
איך חטיבות הביניים מאמצות טכנולוגיה וחדשנות

לחטיבות הביניים תפקיד מכריע בהכנת התלמידים לעתיד. על ידי שילוב טכנולוגיה וחדשנות בתכנית הלימודים, בתי ספר יכולים לצייד טוב יותר את התלמידים עם הכישורים הדרושים להם כדי להצליח בעולם המשתנה במהירות.

לימודי NLP
בלוג
כל מה שצריך לדעת על לימודי NLP

שיטת NLP הפכה בשנים האחרונות לאחת משיטות הטיפול היותר מוכרות ומוצלחות ולא בכדי, מדובר על שיטה המאפשרת לנו להתמודד עם מגוון של סיטואציות בחיים החל מסיטואציות לא פשוטות בזוגיות, בקריירה, בלימודים ועד להתפתחות וצמיחה אישית או משברי חיים שונים. כל פרק בחיינו מכיל עמו התמודדויות שונות, NLP מספק את הכלים להתנהלות עם ההתמודדויות תוך הבנת החיים לעומק, ובהנחיה והליווי המתאימים אחוזי ההצלחה של השיטה הם מאד גבוהים. בואו להכיר מקרוב את עולם הNLP.

קורס אנגלית
בלוג
קורס אנגלית עסקית אונליין

לימוד אנגלית עסקית יכול לשדרג אתכם מקצועית, לסייע לכם בקבלה לעבודה וכמובן גם ברמה האישית כעצמאיים/בעלי עסקים. בעזרת לימודי אנגלית עסקית אצלנו בסי גורו תוכלו לשפר את האנגלית שלכם והשליטה בשפה במהירות ולהשיג את המטרות שלכם מהר יותר. בעזרת שיעורים אחד על אחד עם מורים פרטיים מקצועיים מכל רחבי העולם ובמחיר מוזל, תוכלו ללמוד בהתאמה אישית לצרכים ולקצב הרצוי עבורכם.

WRITING ACADEMIC
בלוג
טעויות נפוצות בתהליך כתיבת עבודות לאקדמיה

כתיבת עבודה באקדמיה יכולה להצטייר כתהליך ארוך ומייגע, אך היא גם הזדמנות מצוינת לחקור נושא שמעניין אתכם, לפתח חשיבה ביקורתית ולשכלל את יכולת הכתיבה. עם זאת, הדרך רצופה מכשולים. סטודנטים רבים נופלים באותן מלכודות נפוצות, שפוגעות באיכות העבודה ובציון הסופי. אז איך נמנעים מהן ויוצאים מהביצות האקדמיות בראש מורם? ריכזנו עבורכם דגשים חשובים להצלחה.

תואר
בלוג
הדרך להצלחה: כיצד תואר במדעי ההתנהגות יכול לשפר כל קריירה

ניתן לדמות יציאה למסלול קריירה לניווט במבוך מורכב – היא דורשת תובנה חדה, יכולת הסתגלות והבנה מעמיקה של היסוד האנושי. כשמנתחים את הנוף המקצועי, מתגלה מגדלור אור אחד: תואר במדעי ההתנהגות. תעודה זו אינה רק עדות להישגים אקדמיים; זהו כלי רב-תכליתי, המטפח יכולות החוצות גבולות מסורתיים ומשפרות כל קריירה.