סוגים שונים של חקירות פרטיות

מקצוע החקירות הפרטיות, הוא רחב מאוד וכולל סוגים שונים של חקירות. כל המבקש לעסוק בתחום זה, חייב לקבל רישיון של משרד המשפטים וחל איסור מוחלט לערוך חקירות פרטיות, ללא רישיון. במאמר זה, נתמקד בשלושה סוגים של חקירות פרטיות: חקירות אישות, חקירות כלכליות וחקירות ביטוח – וכדאי להבהיר כי אנחנו לא עוסקים בחקירות משטרה בהקשר של מי שעבר עבירה פלילית ונחקר אצל חוקר משטרה.

לקוח המבקש חקירת אישות, עושה כן לרוב, בשל חשש כי בת הזוג, איננה נאמנה לו. החקירה מתבצעת בעיקר על ידי מעקב אחר בת הזוג, המאפשר לגלות האם יש ממש בחשדות כלפיה.

חקירות כלכליות מבוצעות על אנשים פרטיים וכן על חברות. מטרתה של החקירה הכלכלית, היא לאסוף מידע אודות המצב הפיננסי של החייב או החברה החייבת.

חברות הביטוח שוכרות משרדי חקירות פרטיות לביצוע חקירות ביטוח. חקירה מסוג זה, נדרשת כאשר חברת הביטוח חושדת כי מדובר במקרה של הונאה. אמצעי החקירה המרכזיים במצבים אלו הם מעקב ותשאול עדים, אשר יכולים לשפוך אור על מצבו של התובע.

חקירות אישות

בעידן בו אנו חיים, זוגות רבים מתגרשים על רקע של בגידה. לעיתים, בן או בת הזוג, מספרים מיוזמתם על הבגידה אך במקרים אחרים, מגלה זאת בן הזוג, באמצעות חוקר פרטי.

החשש כי בן או בת הזוג בוגדים, הוא קשה מנשוא ולכן, ישנן פניות רבות למשרדי חקירות פרטיות, בבקשה לחקירת אישות.

תפקידו של החוקר הפרטי הוא לברר האם יש ממש בחשדות של הלקוח או אם לאו. החוקר מקבל מן הלקוח, את כל המידע לו הוא זקוק, בכדי להתחיל בעבודתו. עיקר החקירה מתמקדת במעקב אחר בן או בת הזוג ואם מדובר אכן על בגידה, יספק החוקר גם הוכחות לכך, בצילום למשל.

ישנם מקרים בהם, מטרתה הישירה של חקירת אישות היא איסוף חומר לתיק הגירושין. למשל, לשם תביעת מזונות.

נשים רבות העומדות בפני הליך גירושין, יודעות כי האב, ינסה להתחמק מתשלום מזונות סביר, על ידי טענה כי מצבו הכספי איננו טוב. במצב שכזה, יכולה האם לפנות למשרד חקירות פרטיות ולבקש חקירת אישות, שמטרתה תהיה לאסוף עדויות על מצבו הכלכלי האמיתי של האב.

חקירות פרטיות – החקירה הכלכלית

משרדי חקירות פרטיות, מציעים שירות של חקירות כלכליות. המטרה בחקירות אלו היא לקבל מידע אודות הנכסים של חייב פרטי או חברה, החייבת כספים לנושיה.

מה בודק החוקר הפרטי במסגרת חקירה כלכלית:

הכנסת החייב: היה ומדובר באדם פרטי החייב כסף ללקוח, יבדוק החוקר הפרטי היכן עובד החייב והאם יש לו מקורות הכנסה נוספים, מלבד עבודה. היה ומדובר בחברה, יפעל החוקר להשיג מידע אודות הכנסותיה של החברה.

חשבונות בנק: האם לחייב הפרטי או לחברה, מספר חשבונות בנק. לעיתים, חשבון אחד יהיה במינוס גבוה אך חשבונות אחרים ביתרת פלוס.

נכסים שונים: חקירות פרטיות שהן חקירות כלכליות, יבדקו גם האם יש לחייב, רכב, נכסי נדל"ן וכל רכוש אחר, אשר יכול להיות רלוונטי ללקוח, הנושה.

חקירות ביטוח

ישנם מבוטחים, המנסים להונות את חברות הביטוח, בניסיון לקבל את תגמולי הביטוח שלא כדין. הם עושים זאת על ידי הגשת תביעה שקרית לחברת הביטוח.

כאשר עולה חשד להונאה, פונה חברת הביטוח למשרד חקירות, המתמחה בחקירות ביטוח והחוקר המטפל בתיק, משתמש באמצעי החקירה הרלוונטיים, בכדי לאסוף ראיות אשר יוכיחו כי התובע הונה את החברה.

ישנם סוגים שונים של חקירות פרטיות. ביניהם: חקירות אישות, חקירות כלכליות וחקירות ביטוח. בכל סוג של חקירה, ישתמש החוקר הפרטי באמצעי החקירה הרלוונטיים, על מנת לאסוף את המידע הנדרש.

 

דרושים מרצים
בלוג
דרושים מרצים בעלי השראה

דרושים מרצים בעלי יכולת מוכחת בהוראה יעילה. המועמדים המוצלחים ידעו ליצור סביבת למידה מעוררת ומעשירה, תוך שימוש בשיטות הוראה חדשניות ומושכות.

online course
בלוג
כיצד קורסים דיגיטליים יחליפו מורים פרטיים

עידן הלמידה הדיגיטלית כבר כאן, ועמו מגיעה מהפכה בדרך שבה אנו רוכשים ידע וכישורים חדשים. קורסים מקוונים, הנגישים דרך מחשבים וסמארטפונים, הולכים ותופסים תאוצה ומציבים אתגר של ממש למודל ההוראה הפרטנית המסורתית.

פאזל
בלוג
משחקים לילדים – פיתוח מיומנויות וכישורים דרך הנאה

משחקים מהווים חלק בלתי נפרד מהתפתחותם של ילדים, ופאזלים לילדים הם מהמשחקים המועדפים והמועילים ביותר. הרכבת פאזלים מציעה לילדים הזדמנות ללמוד, לפתח מיומנויות חשובות ולהתמודד עם אתגרים, כל זאת תוך כדי משחק מהנה.

גיוס לעבודה
בלוג
דרושים לשבכ: כיצד להתכונן לתהליך הגיוס המיוחד והדרישות הייחודיות

תהיתם פעם מה נדרש כדי למצוא עבודה שבה הסיכונים גבוהים כמו שמירה על סודותיה של אומה? הפיתוי של עבודה בשירות הביטחון הכללי, הידוע בכינויו שב"כ, אינו מוטל בספק עבור אלה הנלהבים לביטחון לאומי וריגול. עם זאת, הבטחת תפקיד בארגון יוקרתי זה אינה עניין פשוט. תהליך הגיוס ודרישות התפקיד ייחודיים לא פחות מהמשימות שלוקח על עצמו השב"כ, ומקיפים מגוון אתגרים שנועדו לבחון גם את יכולתם של המועמדים הנחושים ביותר.

בלוג
תובנות להצטיינות בבחינות הבגרות:

מדריך מקיף  במסע המצוינות האקדמית, בחינות הבגרות עומדות כאבן דרך מרכזית לכל תלמיד. לבחינות הבגרות חשיבות משמעותית בעיצוב דרכו החינוכית והקריירה העתידית של התלמיד. כשאתה

CV
בלוג
פתיחת פוטנציאל תרגום קורות חיים לשירותים באנגלית

בעת הגשת מועמדות לעבודה במדינה דוברת אנגלית, יש צורך בקורות חיים מתורגמים היטב. עריכה לשונית באנגלית יכולה לעזור להבטיח שהכישורים והניסיון שלך יוצגו במדויק בפני מעסיקים פוטנציאליים. על ידי שימוש בתרגום קורות חיים לשירותים באנגלית, אתה יכול לנצל את מלוא הפוטנציאל של קורות החיים שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך לזכות במשרת החלומות שלך.