תפקידים בשוק העבודה לבוגרי הנדסאי תעשייה וניהול

לימודי הנדסאי תעשייה וניהול נועדו בכדי להכשיר את הסטודנטים לעבודה בתפקידי מפתח במגוון תחומי תעשייה שונים. ההנדסאים מתמחים בייעול תהליכים, בניהול פרויקטים שונים בענפי התעשייה והם משתלבים בתפקידי ניהול בחברות וארגונים שונים הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. הנדסי תעשייה וניהול מאיישים משרות רבות בחברות הייטק ובענפי המשק השונים

 

מה צריך לדעת על לימודי הנדסאי תעשייה וניהול?

מסלול הלימודים לתואר הנדסאי תעשייה וניהול נמשכים שנתיים בלבד וזאת לעומת לימודים לתואר ראשון אשר נמשכים 4 שנים. תוכנית הלימודים היא רב תחומית מאחר ויש להכשיר את ההנדסאי למגוון תפקידים שונים בתעשייה. ההנדסאי חייב להיות בעל ידע בתחומים שונים ומגוונים כגון: ניהול פרויקטים, תכנון מערכי ייצור, שיווק, הנדסת אנוש, מערכות מידע, ניהול פרויקטים, חקר ביצועים ועוד. בכדי להתקבל ללימודים הנדסאי תעשייה וניהול יש לעמוד בתנאי קבלה כגון: תעודת בגרות וציון עובר במקצועות: מתמטיקה ברמת 3 יח"ל ומעלה, אנגלית ברמה של 3 יח"ל לפחות ו2 יחידות לימוד בעברית. חשוב כמובן לבדוק מול מוסד הלימודים מהם תנאי הקבלה הספציפיים שלו ללימודי המגמה המדוברת.

הסטודנטים ידרשו להשתתף במהלך הלימודים בקורסי חובה ובסיסי כגון: מתמטיקה, כלכלה, סטטיסטיקה, חקר ביצועים, מערכות מידע, מערכות ייצור, לוגיסטיקה, ניהול פרויקטים, תכנות, ניהול איכות ועוד.

 

מהן אפשרויות התעסוקה של הנדסאי תעשייה וניהול?

אדם שלומד מגמת הנדסת תעשייה וניהול ומסיים את לימודיו בהצלחה יכול להשתלב במגוון רחב של תפקידים בארגונים שונים. הבוגרים יכולים להשתלב במשרות כגון: ניהול מחסן ממוחשב, ניהול פרויקטים, ניהול מלאי ורכש, ראשי צוות תכנון ופיקוח ייצור, ניהול מערכות מידע ועוד. כמו כן, הבוגרים יכולים להשתלב בקלות במגוון תפקידי מפתח במגזר הפרטי, בעיקר תפקידי ניהול וכן במגוון משרות במשרדי ממשלה, ברשויות המקומיות, בחברות במגזר הציבורי ועוד.

בעלי ניסיון בתחום ממליצים לבוגרי לימודי הנדסאי תעשייה וניהול לפנות בתחילת הדרך שלהם לתפקידי ייעוץ שונים לרבות ייעוץ ארגוני, ייעוץ לתהליכים, ייעוץ לפרויקטים ועוד. בתפקידים הללו ההנדסאי יכול להיחשף לכלל ההיבטים של התפקיד המדובר, להבין בצורה עמוקה ורחבה את היחסים בין חלקי הארגון השונים, ללמוד אודות התיאוריות, השיטות וכן המתודות שלפיהן עובדים ארגונים גדולים ובסופו של דבר לספוג חלק חשוב ומהותי מאוד מהמהות של תחום הנדסת תעשייה וניהול.

 

מהו השכר של הנדסאי תעשייה וניהול?

השכר של הנדסאי תעשייה וניהול יתחיל לרוב בטווח הנמוך הנ"ל: 8000 ל12000 אלף ₪.

השכר של הנדסאי תעשייה וניהול משתנה לפי אזור גאוגרפי. השכר הממוצע של הנדסאי תעשייה וניהול במרכז יהיה 14450 ₪, שכרו הממוצע של הנדסאי תעשייה וניהול בצפון יהיה 14450 ₪, שכרו הממוצע של הנדסאי תעשייה וניהול בדרום יהיה 14450 ₪ שכרו הממוצע של הנדסאי תעשייה וניהול בשרון יהיה 17000 ₪,  ושכרו הממוצע של הנדסאי תעשייה וניהול בירושלים יהיה 15300 ₪. כל הסכומים המצוינים לעיל יהיו לאחר 5 שנות וותק בתחום.

כיום ניתן למצוא מוסדות לימוד שונים המציעים לימודים במסלול הנדסאי תעשייה וניהול וכדאי לבחור את המקום הנכון ללמוד בו על מנת להשתלב בסוף הלימודים במשרות הנחשקות והאיכותיות המוצעות בתחום זה.

פאזל
בלוג
משחקים לילדים – פיתוח מיומנויות וכישורים דרך הנאה

משחקים מהווים חלק בלתי נפרד מהתפתחותם של ילדים, ופאזלים לילדים הם מהמשחקים המועדפים והמועילים ביותר. הרכבת פאזלים מציעה לילדים הזדמנות ללמוד, לפתח מיומנויות חשובות ולהתמודד עם אתגרים, כל זאת תוך כדי משחק מהנה.

גיוס לעבודה
בלוג
דרושים לשבכ: כיצד להתכונן לתהליך הגיוס המיוחד והדרישות הייחודיות

תהיתם פעם מה נדרש כדי למצוא עבודה שבה הסיכונים גבוהים כמו שמירה על סודותיה של אומה? הפיתוי של עבודה בשירות הביטחון הכללי, הידוע בכינויו שב"כ, אינו מוטל בספק עבור אלה הנלהבים לביטחון לאומי וריגול. עם זאת, הבטחת תפקיד בארגון יוקרתי זה אינה עניין פשוט. תהליך הגיוס ודרישות התפקיד ייחודיים לא פחות מהמשימות שלוקח על עצמו השב"כ, ומקיפים מגוון אתגרים שנועדו לבחון גם את יכולתם של המועמדים הנחושים ביותר.

בלוג
תובנות להצטיינות בבחינות הבגרות:

מדריך מקיף  במסע המצוינות האקדמית, בחינות הבגרות עומדות כאבן דרך מרכזית לכל תלמיד. לבחינות הבגרות חשיבות משמעותית בעיצוב דרכו החינוכית והקריירה העתידית של התלמיד. כשאתה

CV
בלוג
פתיחת פוטנציאל תרגום קורות חיים לשירותים באנגלית

בעת הגשת מועמדות לעבודה במדינה דוברת אנגלית, יש צורך בקורות חיים מתורגמים היטב. עריכה לשונית באנגלית יכולה לעזור להבטיח שהכישורים והניסיון שלך יוצגו במדויק בפני מעסיקים פוטנציאליים. על ידי שימוש בתרגום קורות חיים לשירותים באנגלית, אתה יכול לנצל את מלוא הפוטנציאל של קורות החיים שלך ולהגדיל את הסיכויים שלך לזכות במשרת החלומות שלך.

לימודי טכנולוגיה
בלוג
איך חטיבות הביניים מאמצות טכנולוגיה וחדשנות

לחטיבות הביניים תפקיד מכריע בהכנת התלמידים לעתיד. על ידי שילוב טכנולוגיה וחדשנות בתכנית הלימודים, בתי ספר יכולים לצייד טוב יותר את התלמידים עם הכישורים הדרושים להם כדי להצליח בעולם המשתנה במהירות.

לימודי NLP
בלוג
כל מה שצריך לדעת על לימודי NLP

שיטת NLP הפכה בשנים האחרונות לאחת משיטות הטיפול היותר מוכרות ומוצלחות ולא בכדי, מדובר על שיטה המאפשרת לנו להתמודד עם מגוון של סיטואציות בחיים החל מסיטואציות לא פשוטות בזוגיות, בקריירה, בלימודים ועד להתפתחות וצמיחה אישית או משברי חיים שונים. כל פרק בחיינו מכיל עמו התמודדויות שונות, NLP מספק את הכלים להתנהלות עם ההתמודדויות תוך הבנת החיים לעומק, ובהנחיה והליווי המתאימים אחוזי ההצלחה של השיטה הם מאד גבוהים. בואו להכיר מקרוב את עולם הNLP.