עד כמה חשוב שהמאמן האישי יכיר את איכות השינה שלך?

שינה חשובה לגוף, לא רק כי היא משפרת ביצועים, מסייעת לגוף להיבנות ומספקת לנו מנוחה, אלא גם כי היא משפרת את הביצועים שלנו בספורט. גוף בריא הוא גוף שמקבל תזונה טובה, שינה טובה ופעילות גופנית מספקת. כיצד כל אלה משולבים יחד, מדוע על המאמן להכיר את שגרת השינה ואיכותה וכיצד היא משפיעה על הביצועים שלנו בספורט? כל התשובות בהמשך.

 

מדוע חשוב שנישן טוב?

בזמן השינה משתחרר לנו בגוף הורמון הגדילה, מחקרים שונים שבחנו את הנושא העלו השערות כי שחרור הורמון זה משפר ביצועים ספורטיביים כיוון שיש לו היכולות להצמיח את השריר ולתקנו, לשרוף שומן ולבנות את העצמות. השינה היא צורך ביולוגי חיוני, למעשה, אנחנו לא יכולים שלא לישון שכן במהלך השינה מתרחשים תהליכים רבים בגופנו, בין היתר שיקום רקמות ותהליכי שיקום שונים של הגוף.

מומחים רבים ממליצים לאנשים שעוסקים בספורט לישון בין 7 ל-9 שעות בכל לילה. אמנם ככל שאנו מתבגרים הצורך שלנו בשינה הולך ופוחת, עם זאת, כל אדם זקוק לשינה באופן אינדיבידואלי, כאשר אחד יזדקק ליותר שעות שינה והשני לפחות.

 

כיצד נדע אם אנחנו ישנים טוב או לא?

לא תמיד יש לנו האפשרות לבחון האם אנחנו ישנים מספיק טוב, אך אין ספק שסימן ראשון יהיה עייפות גדולה גם בהתעוררות וקושי להתעורר בבוקר. כמובן שגם כאן יש להתייחס לכל מקרה באופן אינדיבידואלי. אם תרצו לבדוק האם אתם ישנים מספיק טוב, תוכלו לערוך על עצמכם מעין ניסוי קטן ותבחנו כמה זמן לוקח לכם להירדם בלילה והאם אתם זקוקים לשעון מעורר כאשר אתם קמים בבוקר. אם לוקח לכם מעט מאוד זמן להירדם ואתם מתקשים להתעורר – ככל הנראה שיש לכם חסך בשינה.

 

מה הקשר בין שינה טובה ובין אימונים ספורטיביים?

בין אם מדובר על ספורטאים מקצועיים ובין אם על ספורטאים חובבים, כדאי לדעת ששני הדברים שישפיעו במידה הגדולה ביותר על הביצועים והתוצאות הם התזונה והשינה. אוכל בריא יספק את האנרגיה הדרושה לגוף לאימון איכותי והשינה תהיה זו שתדאג שהגוף ישקם את עצמו.

בזמן המנוחה והשינה הגוף עובר תהליכי שיקום ושיפור, לכן כל הנזקים הנגרמים במהלך האימון לגוף חייבים באותו זמן מנוחה ורגיעה כדי שהוא יוכל לחזור לעצמו. מסיבה זו גם כן ממליצים שלא לקיים אימונים אינטנסיביים ללא הפסקות בימים במהלך השבוע.

מי שסובלים מבעיות נשימה שונות לא צריכים להתפשר על שינה פחות טובה וגם להמשיך ליהנות משיפור ביצועיהם. ניתן לעשות שימוש במכשיר cpap המסייע לנשום חמצן טהור בשינה ולהפסיק את דום הנשימה בשינה שהופך את השינה לקלה ולא איכותית.

 

איך מכניסים את השינה ממש ככלי לשיפור ביצועים?

מי שרוצה לשפר ביצועים ולעשות זאת בצורה הבריאה חייב להכניס את הרגלי השינה לשגרת האימונים, ממש כמו שרושמים באיזה יום ושעה מתאמנים – כך רושמים את שגרת השינה ומקפידים על השעות. רצוי כמובן שסביבת השינה תהיה שקט ונעימה, כזו שמאפשרת שינה רציפה ורגועה לאורך כל השעות.

עד כמה חשוב שהמאמן יכיר את איכות השינה שלכם? ישנה חשיבות גדולה לכך, שכן גם המאמן ידע כיצד לפעול במידה ואיכות השינה ירודה והוא ידע לסייע ולכוון למציאת הדרך לצבירת שעות השינה הנדרשות לאימון האיכותי.

דרושים מרצים
בלוג
דרושים מרצים בעלי השראה

דרושים מרצים בעלי יכולת מוכחת בהוראה יעילה. המועמדים המוצלחים ידעו ליצור סביבת למידה מעוררת ומעשירה, תוך שימוש בשיטות הוראה חדשניות ומושכות.

online course
בלוג
כיצד קורסים דיגיטליים יחליפו מורים פרטיים

עידן הלמידה הדיגיטלית כבר כאן, ועמו מגיעה מהפכה בדרך שבה אנו רוכשים ידע וכישורים חדשים. קורסים מקוונים, הנגישים דרך מחשבים וסמארטפונים, הולכים ותופסים תאוצה ומציבים אתגר של ממש למודל ההוראה הפרטנית המסורתית.

פאזל
בלוג
משחקים לילדים – פיתוח מיומנויות וכישורים דרך הנאה

משחקים מהווים חלק בלתי נפרד מהתפתחותם של ילדים, ופאזלים לילדים הם מהמשחקים המועדפים והמועילים ביותר. הרכבת פאזלים מציעה לילדים הזדמנות ללמוד, לפתח מיומנויות חשובות ולהתמודד עם אתגרים, כל זאת תוך כדי משחק מהנה.

גיוס לעבודה
בלוג
דרושים לשבכ: כיצד להתכונן לתהליך הגיוס המיוחד והדרישות הייחודיות

תהיתם פעם מה נדרש כדי למצוא עבודה שבה הסיכונים גבוהים כמו שמירה על סודותיה של אומה? הפיתוי של עבודה בשירות הביטחון הכללי, הידוע בכינויו שב"כ, אינו מוטל בספק עבור אלה הנלהבים לביטחון לאומי וריגול. עם זאת, הבטחת תפקיד בארגון יוקרתי זה אינה עניין פשוט. תהליך הגיוס ודרישות התפקיד ייחודיים לא פחות מהמשימות שלוקח על עצמו השב"כ, ומקיפים מגוון אתגרים שנועדו לבחון גם את יכולתם של המועמדים הנחושים ביותר.

בלוג
תובנות להצטיינות בבחינות הבגרות:

מדריך מקיף  במסע המצוינות האקדמית, בחינות הבגרות עומדות כאבן דרך מרכזית לכל תלמיד. לבחינות הבגרות חשיבות משמעותית בעיצוב דרכו החינוכית והקריירה העתידית של התלמיד. כשאתה